HARO, Juan José de, "Aspectos a tener en cuenta a la hora de crear una red social educativa". Publicat en: Coordinación TIC 2.0, funciones, habilidades y redes sociales, 13/03/2011 , [texte on-line] http://redctic.blogspot.com/2011/03/aspectos-tener-en-cuenta-la-hora-de.html [consulta: 27/06/2011]
Xarxes horitzontals i verticals
Aquestes seguretats i marcs legals, venen donades per els diferents tipus de xarxes socials oferides a Internet. Les anomenades xarxes horitzontals, no tenen un aïllament desitjat per la protecció dels menors d´edat, ja que la seva “filosofia” és engreixar i ampliar la xarxa de contactes i usuaris, per aquest motiu ens bombardejaran amb peticions d´usuàries/s coneguts o desconeguts, amb tot els problemes que açò suposa. A més de la responsabilitat legal del professor front als problemes que pogueren tindre les/s alumnes per part de usuàries/s no desitjats, per eixe motiu es recomana no utilitzar les xarxes horitzontals amb els menors d´edat; “Potser en els nivells de Batxillerat és on poden començar a utilitzar-se, però sempre com alguna cosa optatiu”
Algunes xarxes socials horitzontals: Facebook, Tuenti, Twitter, Myspace...
El més correcte i segur per al professor és l´utilització de les xarxes socials verticals, ja que estem parlant d´una xarxa tancada d´usuàries/s i el professor controla tota la eina interactiva creada per ell mateix. L´alumnat tant sols podrà contactar amb els seus companyes/s de classe i amb la/el professora/s, d´aquesta mena s´evita possibles filtracions no desitjades d´usuàries/s desconegudes/s. Tenim que tenir en compte que el flux d´informació de les xarxes social és molt elevat, estem jugant amb dades, fotografies, vídeos, text ... que podria ser utilitzat per a fins insospitables. Per aquest motiu cal reguardar la seguretat del nostre alumnat utilitzant les xarxes socials que ens donen un control més exacte de les publicacions en general i sobretot de les usuàries/s que estan participant.
Algunes xarxes socials horitzontals: Edmodo, Twiducate, Grouply, SocialGO, Wall.fm, Ning ...
No hay comentarios:
Publicar un comentario