sábado, 4 de junio de 2011
FÈRRIZ, L,M, Vull un mòbil! Com educar els nostres fills en les noves tecnologies, Barcelona: Ed. Ara llibres, 2010, Pag, 132.
És una xarxa social basada en el microblogging o nanoblogging, és una eina que permet enviar i publicar missatges breus de màxim 140 caràcters, normalment de text. El seu ús va des de espais web, per mig de SMS, missatgeria instantània o aplicacions ad hoc (red ad hoc es aquella especialment sense fil). Aquestes actualitzacions apareixen a la pagina del perfil de la usuària/i, també són enviades automàticament a altres usuàries/is si prèviament han escollit l´opció de rebre-les o seguir-les. L´usuària/i pot seleccionar en paràmetres de privacitat a qui/quins usuàries/usuaris es vol que tinguen accés a les entrades. Per defecte Twitter deixa vorer totes les entrades a tots les usuàries/is. És una de les xarxes socials amb més usuàries/is de tot el mon, sobre 200 milions.
El més característic de Twitter és el seu dinamisme de comunicació, tal vegada els inicis d´una nova forma comunicativa a través del llenguatge escrit, símbols, imatges, link... que permet una comunicació aparentment concisa, però complexa quan és participa.
De fet, aquesta xarxa està més pensada per a sistemes i aparells electrònics sense fils que no per a estacions de treball (ordinadors de taula).
(1)Steven Berlin Johnson descriu la mecànica bàsica de Twitter com "molt simple":
Com a xarxa social, Twitter gira entorn del principi dels seguidors. Quan vostè tria seguir a un altre usuari de Twitter, els tweets d'aquest usuari apareixen en ordre cronològic invers, a la pàgina principal de Twitter. Si vostè segueix a 20 persones, veurà una barreja de tweets desplaçar-se cap avall de la pàgina: actualització sobre el desdejuni de cereals, nous enllaços d'interès, recomanacions de música, fins i tot reflexions sobre el futur de l'educació
(1)Johnson, Steven.«How Twitter Will Change the Way We Live», Time, 5 de junio de 2009. [Consulta 2/06/2011]
http://www.time.com/time/printout/0,8816,1902604,00.html
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario