martes, 7 de junio de 2011

Les TIC - PART II

FÈRRIZ, L,M, Vull un mòbil! Com educar els nostres fills en les noves tecnologies, Barcelona: Ed. Ara llibres, 2010, Pàg, 152.

Com sabem, la LOE inclou les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) dins del seu principis pedagògics. Podem dir que tots el centres del Estat Espanyol estan equipats d´ordinadors connectats a Internet. Però així i tot com apunta Fèrriz:

"(…) un informe del centres d´investigació educativa CNICE i l´empresa Red.es,(1) més del 80% dels alumnes d´ESO no utilitzen mai o gairebé mai l´ordinador en la majoria de les matèries que s´imparteixen en els centres educatius"

(1) Font www.elpais.com. 8 d´abril

Totes aquestes noves tecnologies s´han d´ensenyar a l´alumnat, i eixa és labor del professorat què ha d´estar ben format tant a la seva matèria com a l´us de les TIC. Si no és així, com a conseqüència tindrem una barrera cada vegada més difícil. Les aules d´informàtica estan aïllades de la classe, a més de tenir que reservar aquestes aules prèviament si estan lliures. Açò dificulta l´integració normalitzada de la matèria amb les noves tecnologies, ja que no es pot accedir quan el professor ho creu oportú per l´ensenyament. L´ús que és fa dels ordinadors generalment és anecdòtic, escriuen o juguen i l´ordinador connectat a Internet te un potencial inesgotable d´informació i recursos educatius per a l´aula. Cal educar que per fer un treball de recerca no arribe tant sols copiar (control+c) i pegar (control+v) l´informació, si no educar a contrastar l´informació de varies font i discernir la qualitat amb una visió critica del que s´esta llegint, mirant o escoltant.

"L´escola ha d´avançar vers la creació d´aules amb equips multimèdia i pissarres digitals integrades"

No hay comentarios:

Publicar un comentario