FÈRRIZ, L,M, Vull un mòbil! Com educar els nostres fills en les noves tecnologies, Barcelona: Ed. Ara llibres, 2010, Pàg, 153, 154.
El professorat necessita adoptar aquest canvi del nous mitjans amb la millor receptivitat, l´inseguretat no du a cap de lloc. A més creiem important l´intercanvi de coneixements de professors i alumnes en aquesta materia, creiem que entre els dos és podrien ajudar creant un ambient de taller on uns aprenen d´altres per desenvolupar la tasca del aprenentatge.
"L´ús de les noves tecnologies per part del professorat, a més a més de la formació, requereix de la voluntat d´aprendre i de la implicació personal de cada professional de l´ensenyament"
La motivació del professorat en aquestes eines és elemental, i cada cop que siguen utilitzades creara en el professorat més seguretat no sols tècnicament, sinó metodològic i pedagògic. Tot açò requereix d´un temps que el professorat no disposa, preparar tots el recursos de classe, recerca, presentacions ... a banda de les que ja tenen com a professors. En relació d´aquesta falta de temps Fèrriz assenyala:
"Tanmateix, la creació de comunitats virtuals per compartir experiències entre els docents contribuirà, sens dubte, a reduir l´esforç i la despesa de temps i a incrementar la motivació (…) aquest canvi metodològic ha de comportar alhora un canvi tant en el rol del mestre com en el de l´alumne"
No hay comentarios:
Publicar un comentario