lunes, 25 de julio de 2011

Visió de l´Art a l´Aula

EISNER, Elliot W. (2009), Educar la visión artística. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica. Pàg XV,XVI.

Educar la visió artística és la nostra responsabilitat com educadors, ja no es tracta de desenvolupar la creativitat en l´alumnat, si no més be que l´alumnat desenvolupe unes aptituds de sensibilitat i de coneixement sobre l´art que farà introduir-lo en l´experiència artística. L´experiència estètica a de tenir potencialitat per aportar exemples actuals, tant de l´historia de l´art com de les noves tecnologies. Quasi la majoria de les classes d´Educació Plàstica estan més vinculades a la pràctica què al previ estudi i relació de l´art a la nostra realitat, aquesta visió "artesanal" de l´art desvincula dramàticament l´interes de l´alumnat cap a l´art. És a dir, l´alumnat no te una formació intel·lectual sobre l´art o l´estètica, no te una opinió crítica sobre el que veu i no és replanteja l´estètica ni entendrà les noves manifestacions artístiques, que poc tenen que vorer amb la creació d´una obra física.

"Veure, a diferència de mirar, és un assoliment, i no simplement un deure"

Cal relacionar les obres artístiques amb el seu context cultural, així com la seva rellevància social. Afegir aquestes qüestions, al nostre entendre, a l´aula, facilitara una base curricular més rica i elàstica. Formant a persones que tindran conceptes estètics, que valoraran les manifestacions artístiques sense quedar-se tant sols amb la praxis d´una lamina o un dibuix al natural.

No hay comentarios:

Publicar un comentario