lunes, 25 de julio de 2011

Coneixement discursiu - no discursiu

EISNER, Elliot W. (2009), Educar la visión artística. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica. Pàg 7.

El mode de coneixement discursiu és el mode emprat habitualment a les aules, ja que és mètode científic, lògic, sistemàtic, racional i esta desenvolupat per mig de llenguatge verbal i escrit. El coneixement discursiu ajuda a entendre el nostre entorn, però no és l´únic. El mode de coneixement no discursiu té que veure més amb l´experiència artística, incidint en la sensibilitat de l´alumne. Aquesta sensibilitat és elemental per tenir desperts tots els sentits que de vegades oblidem, emprant tant sols el mode discursiu i lògic. També l´art en educació s´ha diluït en altres objectius més pràctics, com el gràfic, publicitat... desvinculant realment el sentit de l´experiència sensible de l´art. Així pues "(…) tot programa educatiu d´art que utilitze com a eina per aconseguir altres fins en primer lloc, està adulterant l´experiència artística i, d´alguna mena, robant al nen el que l´art pot oferir.li"

No hay comentarios:

Publicar un comentario