jueves, 30 de junio de 2011

Eines per a una educació 2.0

DE HARO, Juan José. (2010) "Herramientas para una educación 2.0". Publicat en: Educativa, blog sobre calidad e innovación en educación secundaria, 02/02/2010, [texte on-line] http://bit.ly/HerrEducacion20 [consulta: 01/07/2011]

El sistema anomenat Web 2.0 és basa en l´intercanvi i col·laboració de l´informació entre les usuàries/s, creant un coneixement obert configurat per moltes persones.

En aquest article de Haro distingueix varies facetes que configuren l´educació 2.0:

"- Actituds que caracteritzen la cooperació en la Societat del Coneixement.

- Habilitats o capacitats que han de desenvolupar els alumnes a nivell personal.

- Les competències que han d'adquirir per poder desembolicar-se en la Societat del Coneixement que és digital."

Dintre de les actituds cal incidir en l´espiri't de col·laboració i de construcció del coneixement, així com oferir.lo als demés. Aquesta col·laboració és bàsica per la construcció i retroalimentació del coneixement, a més de ser conscient de que el coneixement no esta creat per ningú en concret, si no per una xarxa d´usuàries/s que van afegint, amb respecte, les seves aportacions a la construcció de coneixement.

Les capacitats de les usuàries/s han d´estar organitzades amb objectius propis, amb una aportació creativa i al mateix temps crítica en el contingut per resoldre els problemes.

Referent a les competències cal tenir en conter l´investigació, ja que es deu de seleccionar i processar l´informació per construir un òptims resultats. Cal conèixer el funcionament de les xarxes socials, blogs, wikis ... per poder compartir l´informació i col·laborar així en la construcció del coneixement social. La base de tot açò esta adreçada en la comunicació en els demés, "És imprescindible saber on acudir per poder estar en contacte amb uns altres".


link: http://bit.ly/Educacion20

No hay comentarios:

Publicar un comentario