miércoles, 1 de junio de 2011

Facebook




FÈRRIZ, L,M, Vull un mòbil! Com educar els nostres fills en les noves tecnologies, Barcelona: Ed. Ara llibres, 2010, Pag, 129, 130.

Facebook:

Actualment la de les mes populars dintre i fora del nostre país. Es una xarxa gratuïta i d´accés lliure, no cal tindre una invitació prèvia d´un usuari per formar part d´ella. Els seus inicis varen ser amb finalitats educatives, per eixa raó la majoria de la seva comunitat es representada per estudiants de tot arreu. En aquesta xarxa social es pot afegir arxius de vídeo, àudio, imatges (tot amb limitacions de duració i pes de l´arxiu) i personalitzar el perfil del usuari. Hi ha un apartat exclusivament per l´organització de fotografies mer mig de la creació d´àlbums fotogràfics. Cal destacar l´etiquetablitat de les fotos, on els de mes usuaris poden etiquetar amb el nom d´altres usuaris, compartint i visualitzant aquestes fotos al nostre apartat de fotos. Es pot crear grups independents dintre del mateix perfil, d´aquesta mena els usuaris poden seguir els grups que prefereixen. Per fer amics cal que les dos parts accepten l´invitació, això crea una "relativa" seguretat als usuaris. Cada cop la xarxa social inclouen noves aplicacions de comunicació i valorització de les entrades del demès usuaris. També es disposa d´un xat per poder xatejar a temps real amb els usuaris connectats en eixe moment, dinamitzant més l´informació exposada al mur. El usuaris de la xarxa poden realitzar "entrades" del que vulguen: vídeo, foto, àudio, links... en l´espai anomenat "mur" tant del seu propi mur com el dels murs usuaris que configuren la comunitat de la que es forma. Amb aquesta entrada al "mur" els demès usuaris poden opinar, comentar, criticar...etc realitzant així una interacció essencial per la comunicació del exposat públicament. A banda del nostre perfil i els grups que podem crear podem crear pàgines, més enfocades al mon professional.

Característiques de les eines de Facebook:

- Els perfils:

Són per a les persones (aquestes agreguen contactes).
Tenen un límit de 5.000 contactes.

- Les pàgines:
Són per a les empreses, productes, ... (aquestes agreguen fans).
No tenen límit de contactes.
Estan indexades pels cercadors.
Es poden crear *landing *pages. És a dir, pàgines amb contingut específic que sigui la portada en comptes del mur. Aquí tenim exemples originals de *Landing *Pages.

- Els grups:
Són per a un conjunt de persones que tenen un interès comú (els membres no tenen per què ser contactes entre ells).
Tenen un límit de 5.000 contactes.
Permeten enviar missatges a tots els membres del grup.
Es pot crear tres tipus de grups: Obert (qualsevol persona pot entrar), Tancat (administrador decideix qui pot entrar), Secret (solament coneixen el grup els membres i convidats)

No hay comentarios:

Publicar un comentario