martes, 11 de enero de 2011

PRACTICUM - INSTITUT RAMON LLULL



Primeríssim dia de contacte amb les feromones en eclosió del Ramon Llull. Hem començat la tasca aviat, a les 8:00h del matí. 1ESO-A ha sigut la benvinguda, pese a ser prompte ja em vist comportaments dolents d´alguns alumnes, per eixe motiu la nostra tutora Teresa a tingut ja que separar de bon matí a dos xiquets, mentre intentava explicar el Tema 1 d´Educació Plàstica així com el material necessari per a la pròxima sessió: revistes per poder agafar imatges per fer collages i muntatges gràfics. Alguns alumnes no paren d´emprenyar.se i menejar.se del seu lloc (sembla habitual) a més si sumem la nostra presencia de Lorena i jo mateix en classe. Després realitzen amb moltes preguntes i esforços un simple exercici a mode de retícula, creant mòduls, combinant rectes i curves ja donades en la mateixa retícula. Alguns alumnes no tenen material, Teresa trau material per a ells. Amb molta calma i paciència la professora tracta de mantindre un ordre que arriba ser impossible en la classe. Observe una falta de disciplina, però supose que l´experiència en aquesta tasca et fa canviar d´estratègies per no estar sempre en confrontació amb els alumnes.

A les 8:50h estem amb 4ESO-D-L, més tranquil·litat a l´aula, l´alumnat sembla estar més conscient de la tasca a realitzar. Realitzen un treball de clarobscur amb llapissera amb opció de colors. Notem certa concentració en general i això crea un clima propici de treball i de canal obert per poder explicar correctament i sense interferències la part teòrica del exercici.

11:00h 1ESO-B, en fi mes de lo mateix: descentrats, no atenen, no hi ha interes i si hi ha algú amb interes es molestat per els elements distorsionadors. Després de la explicació que com abans em fitat -revistes, periòdics per fer collage- Teresa a d´explicar individualment a cada alumne de nou el treball a realitzar.

11:50h 2BAC-A-L i 16:35h 4ESO-A-B son grups més centrats en la tasca a realitzar, així i tot no porten tots/es el material a classe i es despisten molt fàcilment.

Com a primera toma de contacte amb el mon de l´educació secundaria m´ha fet recordar el que jo mateix era: un alumne descentrat que pensava en altres coses com música, còmics, literatura decadent i cert tipus de vitamines psicoactives.

No hay comentarios:

Publicar un comentario